HomeOver onsFoto's voertuigen en TM'sAble's echelons perikelenDe eenhedenwebalbums en filmsDiverse verhalenLinks handelarenContact ons
ABLE COMPAGNIE
The mighty ones
Site updates
Agenda
Nieuws
Nieuws archief
Nieuws archief
 

Een groep Abel-ers zij afgelopen weekend (6-9 sept 2012) naar de achterhoek afgereisd, om aldaar deel te nemen aan het achterhoek-weekend "rolling steel".

Aller eerst onze grote complimenten aan de organisatie aldaar, WAT EEN TOP WEEKEND ! ! !
We hebben genoten van al het pracht en praal en de zeer goede sfeer die er hing.

In het hoofdstuk "webalbums en film" kunt u foto's terugvinden van het weekend.`

Voor sommige was de terugreis naar huis een zure appel. Hier een korte impressie van de terugreis.

Geschreven door Frank:

Goedemiddag heren, na weer een avontuur gisteravond 09-09-2012 om 2200 eindelijk thuis. Nadat John gestopt was om olie bij te vullen kreeg ik een klapband toen we net weer op snelheid waren. Dit gebeurde gelukkig vlak voor een benzinepomp dus rustig daarnaartoe gereden over de vluchtstrook. Samen met Nico de band vervangen en weer op weg. Althans dat dachten we. Ik had geen vermogen meer en kon dus geen snelheid maken. Aangezien ik al halfverwege de invoegstrook was de GMC in het gras gezet en achteruit terug naar de pomp. Na heel voorzichtig met een bus remmenreiniger op het inlaatspruitstuk gespoten te hebben kwamen we tot de ontdekking dat deze valse lucht trok. 1 van de moeren was losgelopen en kon ik bijna een halve slag geven. Toen ik wilde starten om te testen had ik ook nog eens last van een niet startende GMC dus de jeep van de autoambulance af en aangesleept. Voor de mensen die daar stonden een heel spektakel zo'n klein jeepie die zo'n grote vrachtwagen aansleept.......

Hierna kon ik weer gewoon rijden en reed uiteraard zo weer de file in toen we de A28 op wilde draaien.....

 

Al met al weer een avontuur op zich. Nico bedankt voor je inzet....

 

Grtn, Frank.

Geschreven door jeepie 233:

Je hebt altijd baas boven baas, laat ik nou 23.45 uur thuis gekomen zijn! Wel na nog even een biertje bij Jan te hebben gedronken. Wat een avontuur.
Ter aanvulling, de bouten/tapeinden + moeren zetten iets uit bij hitte, nou hitte hebben we gehad.... toen de GMC wilde optrekken, sloeg hij over. Hij  plofte. Dit was duidelijk valse lucht. Goede raad (Rath) was duur. Na ampel overwegen om zelfs Jan te vragen met zijn Daf met oplegger in te schakelen, toch maar aan het denken geslagen. het spruitstuk is gevlakt en recentelijk vervangen. Dit ging al niet van een leien dakje. Met de pasringen die te dik waren en zo.... maar goed hij had uiteindelijk toch gelopen, dus ook nu zou hij op eigen kracht, weegt hij 6 ton?, thuiskomen, die uitdaging wil ik wel aan.... dus voorzichtig, niet laten schrikken wat water op het inlaatspruitstuk, hij lekte op  5 en 6, dat hadden we al gecontroleerd,  en toen de  hete moeren aangedraaid en wat Frank al vertelde, je kon ze zomaar nog een slag geven. Toch had Frank ze daags ervoor nog koud nagetrokken. Na deze ingreep, vertikte hij het om aan te slaan.... eueu eue eue euuu, deed hij.... dit ook na op ons gemak een ijsje te hebben gelikt... eueie euiee euie eu... Mmmmm, dacht Jeepie  233, want die stond vastgebonden, machteloos toe te kijken, vanaf een auto-ambulance, daar is íe toch al niet van gecharmeerd, dat kan ik oplossen en hij rukte zich uit de touwen, (lees spanbanden) en met een sprong stond hij naast de vrachtwagen. Kabel er aan en, oké, dan wel in 4 x laag, rukken.... met een dikke zucht van 233 als een dikke blauwe pluim uit de uitlaat, kwam de GMC langzaam van zijn plaats... hij verslikte zich nog 's... en met een voorwaartse sprong sloeg de motor aan.... twee blije gezichten.. eh 3, sorry 233.... de ogen van Frank glunderden, even daarvoor niet hoor!! Proberen riep ik... stukkie terug en dan in z'n eerste versnelling, op naar twee een over in drie.... het geweld was terug... bij elke keer gasgeven kwam de neus van de GMC omhoog... ook die van Frank....   (?) rije maar, riep ik, ik kom er ook zo achteraan.... dit tot Nieuwekerk, hij was thuis.... nu wij nog....
Oja, je moet toch even naar de laatste moer op het spruitstuk kijken, het lijkt of hij wel aanzit aan het uitlaat gedeelte en maar net het inlaat raakt. Dit kan door het  verschil in vlakken komen.  
 
En voor John, met deze temperaturen, zou je eigenlijk 15/40 of 20/40 moeten stoken...
 
Able Comp. een voor allen, allen voor een...
 
Jeepie233

======================================

December-maart 22012/2013

Het is winterstop en de Abler's zijn druk met hun voertuig onderhoud in de weer.

Zo zijn o.a. de aanhangers aan de beurd voor groot onderhoud (wielen eraf, lagers controleren en/of vervangen en een nieuwe laag verf)
De GMC tanker van Ernst wordt to in de (contact) puntjes nagekeken.
Jeepie 233 heeft een kleine hart ruis en zal onde het mes moeten.
DE GMC van henk zal een andere eenheids wagen worden en derhalve worden aangepast en omgebouwd worden. (Ik beloof u dat dit een voertuig wordt voor alle feesten en partijen met een '40-'45 tintje)
etc. etc. etc.

Alles wordt er weer aan gedaan om de voertuigen weer tip top op de weg te krijgen om zo veilig mogelijk de aankomende evenementen weer op te kunnen luisteren.

De website indeling is iets aangepast. Dit naar aanleiding van het aantal keer dat een bepaalkde pagina is bezocht.

Wist u dat de Able compagnie nu ook te vinden is Facebook????

==============================================================================

Beste Liefhebbers,

Op 5 december 2013 bij een basisschool in Zoetermeer Sinterklaas gebracht.
Ben zelf als Zwarte Piet gegaan.
Was spectaculair. Met sirene aan bij de school aangekomen waarbij de
kinderen danig onder de indruk waren.
Durfden in eerste instantie niet bij mijn Dodge te komen, maar na een
glimlach van mij kwamen de moeders.................. o sorry de kinderen
naar de Dodge om foto's te nemen.

Zit nu bij te komen met de foto's.

Gr John.

==============================================================================